آیا خدمات سئو سایت و آموزش آن تداخلی دارند؟

سئو سایت چیست و چگونه سئو سایت را بهبود ببخشیم؟ این سوالی است که بسیاری از افرادی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ کار می‌کنند،با آن رو به رو هستند. به همین دلیل دوره‌های آموزشی بسیاری برای آموزش سئو سایت وجود دارند. این دوره‌های آموزش سئو سایت ممکن است مخاطبان و اهداف مختلفی را هدف قرار داده باشند. اما با این حال، دوره آموزش سئو مناسب برای هر کسی ممکن است متفاوت از دیگری باشد.

به عنوان مثال، ممکن است در یک دوره آموزش سئو سایت یاد بگیرید که چگونه وب سایت خود را آنالیز کنید. چنین دوره‌ای مناسب کسانی است که قبلا آموزش سئو ابتدایی را دیده‌اند. دوره‌های پیشرفته آموزش سئو می‌توانند به شما کمک کنند تا به دید عمیق‌تری از سئو و جایگاه‌گیری کلیدواژه‌های خود برسید.

آموزش سئو سایت

آموزش سئو رایگان

اگر از این دسته افراد هستید که به دنبال آموزش و یادگیری سئو سایت پیشرفته هستند؛ و به دنبال دریافت منابعی هستید تا بتوانند در آموزش سئو به شما کمک کنند؛ باید گفت که بهترین متد برای یادگیری، مطالعه‌ی منابع ساختاریافته، مانند کتاب‌هایی در این رابطه است. زیرا سرک کشیدن و خواندن سرسری بلاگ‌های مختلف آموزش سئو سایت بیش از آن که در آموزش سئو به شما کمکی کنند، احتمالاً بیشتر باعث گسیختگی در ذهن و اختلال در یادگیری شما می‌شوند.

مسیر آموزش سئو سایت

خوشبختانه تا کنون کتاب‌های خوبی در این رابطه (آموزش سئو سایت) تألیف و ترجمه شده‌اند که می‌توانند بسیار کمک حال شما باشند. البته شاید متوجه شدن واژگان و عبارات تخصصی مرتبط با آموزش سئو سایت در بادی امر برای شما دشوار باشند. به همین دلیل در این یادداشت قصد دارم با معرفی اجمالی مفاهیم سئو سایت و کلمات رایجی که ممکن است با آن‌ها برخورد داشته باشید، به شما در بهتر طی کردن این مسیر یاری دهم.

اولین بحثی که در ابتدای امر آموزش سئو سایت به دانشجویان باید ارائه کرد، معنی و مفهوم آن است. همان طور که می‌دانید، محتوایی که شما در وب سایت‌های مختلف با آن برخورد می‌کنید، در سرورهایی موسوم به هاست ذخیره شده‌اند. وبسایت یک رابط کاربری گرافیکی برای استفاده از این منابع است. این تبدیل با کمک مرورگرها که مترجم کدهای نشانه‌گذاری هستند، انجام می‌شود. در اینترنت، میلیادها بایت اطلاعات به این صورت ذخیره و ارائه شده است.

با گسترش سرسام‌آور اینترنت در روزهای ابتدایی پیدایش آن، نیاز به ابزاری که بتواند محتوای مطلوب کاربران را از بین این حجم عظیم اطلاعات پیدا و ارائه کند به یکی از چالش‌های بزرگ اولین نسل مهندسان و توسعه‌دهندگان وب مبدل گشت. در پاسخ به آن موتورهای جستجو معرفی شدند. در این بین گوگل بزرگترین و موفق‌ترین آن‌ها بود.

اهمیت انجام سئو سایت

سئو چیست

کلمه‌ی سئو قرائت نسبتاً نادرستی از عبارت SEO است که مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه‌سازی موتور جستجو می‌باشد. موتورهای جستجو برای داده‌کاوی و تشخیص محتوای تولید شده باید الگوریتم‌هایی را تعریف کنند تا ماشین بتواند محتوای تولید شده برای انسان را درک کند. به این منظور برای ماشین پارامترهایی معین شده که ما آن‌ها را در آموزش سئو بهالگوریتم‌های موتور جستجو می‌شناسیم.این الگوریتم‌ها در سئو خارجی، سئوی داخلی و سئو سایت تکنیکال اهمیت زیادی دارند.

سئو سایت داخلی یا آن پیچ سئو چیست

در سئو داخلی به محتوا و سهولت استفاده از سایت پرداخت می‌شود. در طرف مقابل، سئو خارجی نشان می‌دهد که در سایر بخش‌های اینترنت، سایت شما از چه اعتباری برخوردار است و چقدر بقیه‌ی مردم به شما به کمک لینک‌ها ارجاع می‌دهند. سئو تکنیکال نیز همان طور که از اسم آن پیداست، ناظر بر جزئیات فنی و کدگذاری وبسایت بوده و جرئی از یئو داخلی محسوب می‌شود.

همه چیز را در اینترنت میتوان به رایگان یاد گرفت!

وقتی صحبت از آموزش سئو به میان می‌آید باید گفت که در خود اینترنت منابع مختلف زیادی برای یادگیری هر چیزی وجود دارد که آموزش سئو هم یکی از آن‌هاست. از جستجوی کلیدواژه و خواندن بلاگ‌هایی که توسط کاربران عادی نوشته شده است بگیرید؛ تا دانلود کتاب‌هایی که توسط بهترین کارشناسان این رشته در باب آموزش سئو نوشته شده است؛ تا آموزش‌هایی ویدئویی که توسط خود آنان بر بسترهای متنوع ضبط و منتشر شده است.

در بسیاری از موارد به صورت رایگان در دسترس همگان هستند. مورد اخیر برای خود نگارنده در زمانی که به دنبل کسب منابع آموزش برای آموزش سئو و درک عمیق‌تر از موضوع بود بسیار جالب توجه به نظر می‌آمد که حتی افرادی در سطح مدیر اجرایی تجربیات خود را به رایگان در اختیار همه قرار می‌دادند.

آموزش سئو مقدماتی

اولین مفهوم موتور جستجو و خرنده‎های وب است. حتما تا به حال صدها و یا حتی هزاران بار کلیدواژه‌ای را در گوگل جستجو کرده‌اید. واضح است که در این فرآیند یک «ماشین» در طرف مقابل شما قرار دارد و سعی می‌کند بفهمد در تمام اطلاعاتی که در اینترنت وجود دارد، کدام یک بیشترین تطابق را با نیازهای شما می‌تواند داشته باشد.

برای فهمیدن محتواهای بارگذاری شده بر روی وب، موتورهای جستجو از برنامه‌هایی موسوم به خزنده‌ها استفاده می‌کند که با جا‌به‌جایی به کمک لینک‌ها مختلف، محتواهای مربوط را مورد متن‌کاوی قرار می‌دهند. با ذخیره‌ی اطلاعات به دست آمده از طریق داده‌کاوی، ماشین محتواها را درک کرده و با یاری گرفتن از برنامه‌هایی که به نام الگوریتم‌های گوگل مشهورند، به آن‌ها امتیازاتی داده و بنا بر اطلاعاتی که از کاربر در اختیار دارد اقدام به مرتب‌سازی آن می‌کند.

سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

 از دیرباز سفید بیانگر پاکی و سیاهی دالی بر کجروی بوده است. معنایی که از این اصطلاحات متضمن می‌شود نیز سعی در بیان کردن تقلب در بهینه‌سازی‌ها و فریب روبات‌های خزنده‌ی وب را دارد. واضح است که سئو داخلی، به معنای کیفیت محتوا و عملکرد وبسایت بود و سئوی خارجی به محبوبیت شما در اینترنت اشاره دارد.

گوگل از شما انتظار دارد که بتوانید با محتوای مفید و مرتبط، یک ترافیک باکیفیت و متناوب را در وبسایت خود خلق کنید که به طور متناوب به آن ارجاع و به اشتراک گذاشته شود. تقریباً هر روشی برای سئوی خارجی و یا داخلی که هذف آن به جای مخاطب انسانی، روبات‌ها باشند ذیل مفهوم کلاه سیاه جای خواهند گرفت.

الگوریتم‌های گوگل

یکی از مهم‌ترین موارد در آموزش سئو، یادگیری در مورد الگوریتم‌هایی است که در آن، گوگل درباره‌ی محتوای شما و امتیازی که به سایت شما می‌دهد تصمیم می‌گیرد. مثلا الگوریتم رنک برین به منظور دشوارتر نمودن استفاده از محتواهایی سرقت شده از دیگران به وجود آمده است. برخی از الگوریتم‌ها به صورت عمومی توسط گوگل معرفی شده‌اند در حالی که بسیاری از الگوریتم‌ها با مانیتور کردن رفتار این ماشین در طی سالیان مستنتج گردیده‌اند.

اس‌ئی‌آر‌پی یا سرپ SERP

در پروسه‌ی آموزش سئو به کرات با این کلمه روبه‌رو خواهید شد که به معنای صفحه‌ی نتیج موتور جستجو است. هر چه در این لیست یا ایندکس بالاتر برویم، رتبه یا رنک پیج وبسایت‌ها افزایش می‌یابد.

دی‌ای-پی‌ای DA/PA

به معنای اعتبار دامنه و صفحه است که توسط الگوریتم‌ها گوگل تعریف می‌شود. هرچه این اعدادکه از صفر تا صد تعریف شده‌اند بیشتر باشند، برای سئو سایت مطلوب‌تر خواهند بود.

اورگانیک ریزالتز یا نتایج طبیعی

 بازدید‌هایی از سایت که از خدمات تبلیغاتی گوگل کسب نشده‌اند.

فیچر اسنیپت و ریچ ریزالتز

 از امکاناتی هستند که گوگل خود آن‌ها را ساخته و هدفشان کاهش بانس رست صفحات مفید است. پاسخ به سوالات متداول و یا ارائه جدول‌ها و لیست‌ها از جمله‌ی این امکانات گوگل هستند.

لینک فالو/نوفالو

 به خزنده‌های وب می‌گوید که لینکی که از این سایت به سایت دیگر متصل است دو محتوای مرتبط را به هم دیگر متصل می‌کند و باید آن را دنبال کند یا خیر 

آموزش سئو در وردپرس

نمی خواهید همه اینها را حفظ کنید؟ مشکلی نیست. فقط افزونه ای مانند Yoast را روی وردپرس خود نصب کنید. البته منافزونه‌ی رنک مث را به شما توصیهمی‌کنم. این افزونه می‌تواند به شما راهنمایی‌های مفیدی را برای بهبود و سئو سایت صفحه‌ی لندینگ ارائه دهد.

علاوه بر اطمینان از قرارگیری مناسب کلمات کلیدی، شما همچنین باید یک تجربه کاربری عالی داشته باشید. این به معنای نوشتن محتوایی است که خواندن و فهم آن آسان است. این محتوا باید به خوبی قالب‌بندی شده و از تصاویر، فونت خوب و حروف برجسته و کلمات پر جستجو استفاده شود.

اگر می خواهید در مورد چگونگی اطمینان از ساختن محتوای من برای یک تجربه کاربری عالی و همچنین نوشته شده برای موتورهای جستجو بیشتر بیاموزید ، در اینترنت محتواهای بسیاری در این باره وجود دارد.

انجام این کارها شما را از رقابت جلو می اندازد. اکنون می توانید به بخش سئو سایت خارج از صفحه بروید.

آموزش سئو و تولید محتوا

همان طور که اطلاع دارید در نیمه‌ی دوم دهه‌ی نود قرن پیشین میلادی، با ظهور و گسترش شبکه‌ی جهانی وب (وام گرفته از تار عنکبوت، حالا می‌توانید متوجه وجه تمسیه عنکبوت‌های وب بشوید) تجارت و به تبع آن، بازاریابی به نحو بی‌سابقه‌ای متحول شد. به گونه‌ای که در آن سال‌ها بسیاری از صاحب‌نظران شروع به ارائه‌ی پیش‌بینی‌هایی کردند که در طی آن‌ها، در سال‌های آتی اینترنت حرف اول را در صحنه‌ی مراورات تجاری بین‌المللی خواهد زد. ( ر.ک. Content Is King, Bill Gates 1994).

این امر منجر به بحرانی در بازار بورس نیویورک در آن سال‌ها گردید که به نام حباب دات کام معروف شد و بسیاری از ابرشرکت‌های اینترنتی پس از آن شروع به پا گرفتن کردند. از جمله‌ی مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به یوتوب، لینکداین و پی‌پل اشاره کرد.

در آن سال‌ها اینترنت به صورت فزاینده‌ای شروع به رشد کرد و پیدا کردن محتوای مطلوب برای کاربران به شدت دشوار شد. از این رو وبسایت‌هایی موسوم به دایرکتوری لینک شروع به کار کردند. از مشهورترین آن‌ها می‌توان به یک میلیون پیکسل و در ایران به صفحه‌ی پیوند‌ها اشاره نمود. همان طور که واضح است کار با این دایرکتوری‌ها آسان نبود. از این رو ضرورت وجود ابزاری برای جستجو در فضای وب به شدت حس می‌شد.

در پاسخ به این مشکل، موتورهای جستجو ساخته شدند که موفق‌ترین در این بین، گوگل بود. به همین علت وقتی میگوییم سئو چیست. در حقیقت داریم میپرسیم معیار گوگل برای سئو چیست و چطور باید با آن سازگار شد.

آموزش سئو حرفه ای

به خاطر دارم که زمانی بهینه‌سازی موتور جستجو برای بسیاری عملی عجیب و بسیار فنی به نظر می‌آمد. بسیاری نیز این کار را تنها برای شرکت‌های بزرگ مناسب و آن را یکی از خدمات تجملی و غیرضروری می‌دانستند. با این وجود این وضع پایدار نماند و سئو به یکی از اجزای غیرقابل حذف هر وبسایتی مبدل شد. به دنبال همین جریان فرصت‌های شغلی در زمینه‌ی سئو در ایران و دیگر نقاط جهان رو به رشد گذاشت و در سال‌های اخیر بسیاری به آموزش سئو و کسب مهارت‌های کاربردی علاقه نشان داده‌اند.

برای آموزش سئو به افرادی که زمینه‌ای در زمینه‌ی وب اطلاعاتی ندارند اشاره به چند مفهوم ضروری به نظر می‌رسد. البته در کنار تمام این موارد نباید فراموش کرد که تجربات واقعی و تعامل با افراد همکار نیز می‌تواند بسیار مهم‌تر از تمامی این موارد باشد. «بگو با کیان زیستی تا بگویم کیستی».

همه ساله از سوی بسیاری از آژانس‌های ارائه‌دهنده‌ی سئو سمینارها و دوره‌هایی به منظور آموزش سئو به افراد علاقه‌مند برگزار می‌شود. همچنین دوره‌های کارآموزی‌ای نیز توسط این آژانس‌ها برای افراد نوآموز وجود دارد که این مورد نیز از نظر آموزش سئو پتانسیل فراهم آوردن تجربیات عمل گرایانه‌ی زیادی را برا شما در بر دارد.

شما در این دوره‌ها خواهید توانست در کنار کسب اطلاع از دانش تئوری و دیدگاه‌های افراد مشغول به کار در این حوزه، در حین کار با نگرش واقعی آن‌ها و جزئیات تکنیک‌های اجرا شده توسط آن‌ها برای پیشبرد پروژه‌های ایشان به طور ملموس آشنا شوید. همچنین در بساری از موارد در صورت کسب امتیازات و شایستگی لازم در طول دوره امکان استخدام توسط همان بنگاه نیز برای کارآموزان فراهم است.

آموزش سئو سایت pdf

در خدمات سئو سایت هدف ما نیل به معیارهایی است که گوگل با آن ما را به عنوان یک وب سایت با کیفیت و خوب، و محتوای تولید شده توسط ما را به عنوان محتوای مطلوب شناسایی کند. با بهتر شدن هر چه بیشتر ما در این پارامترها رتبه‌ی وب سایت در لیست گوگل کمتر و کمتر می‌گردد تا به رتبه‌ی اول برسد. حضور یک وب سایت در رتبه‌های یک تا سه و صفحه‌ی اول برای کسب و کار و برندینگ آثار مالی و تجاری بی‌نظیری را به همراه دارد. مهمترین علتی که همگان به دنبال هزینه کرد در این زمینه و همکاری با بهترین شرکت سئو در تهران دارند همین منافع مالی است.

اما این معیارها کدامند؟ باید گفت که برای شرح این مسأله بهتر است با رویکرد تحلیلی به آن نگاه کرد. خدمات سئو سایت را به طور عادی به دو بخش اصلی سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم می‌کنند. یک بخش فرعی نیز موسوم به سئو تکنیکال مطرح است که در حقیقت زیرمجموعه‌ و توسعه‌ای از مفهوم سئو داخلی می‌باشد. این بخش از سئو به ابعاد فنی سئو نظارت داشته و آن را مورد مداقه قرار خواهد داد.

بهترین شرکت سئو در تهران باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد

بهترین شرکت سئو در تهران شرکتی است که به تمامی این ابعاد تسلط داشته و تواند آن را به بهترین نحو اجرا و بهبود بخشد. البته نهایی‌ترین و اصلی‌ترین شاخص کلیدی عملکرد در تعیین بهترین شرکت سئو در تهران رزومه و پیشینه‌ی کاری آنان در موفقیت در دست پیدا کردن به رتبه‌های برتر و صفحه‌ی نخست SERP گوگل است. حرفه‌ای‌گری و اخلاق حرفه‌ای نیز در شهرت و کلاس کاری یک شرکت سطح بالای سئو در تهران مطرح و مهم است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد