راهنمای گام به گام سئو سایت در سال 2021

سئو سایت چیست؟ این سوال ممکن است برای بسیاری از افرادی که برای اولین بار با بهینه سازی موتور جستجو مواجه شده‌اند، پیش بیاید. سئو سایت به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو است. سئو سایت یا بهینه سازی موتور جستجو عبارتند از‌: مجموعه‌ای از اقدامات و فرآیندهایی که در آن، رتبه سایت یا یک صفحه از وب سایت برای یک یا چند کلمه کلیدی بهبود می‌یابد. در نتیجه ترافیک ورودی از موتورهای جستجو افزایش می‌یابد.

موقعیت بهتر صفحات وب سایت کسب و کار شما در نتایج جستجوی گوگل، منجر به افزایش بازدید وب سایت شما خواهد شد. همچنین آگاهی از نام تجاری را افزایش می‌دهد. در نتیجه مشتریان بالقوه را جذب می‌کند و فروش را افزایش می‌دهد. در طرف مقابل، اگر وب سایت شما برای عبارات مربوطه جستجو شود، و نتایج جستجوی گوگل آن را نشان ندهد، شما بسیاری از مشتریان خود را از دست خواهید داد.

سئو چیست و چه کاربردی دارد

سئو چیست

حال شاید برای شما این سئوال مطرح شود که سئو چیست؟ تاریخچه سئو سایت و ظهور موتورهای جستجو به دهه ۹۰ میلادی باز می‌گردد. امروزه سئو سایت یا بهینه سازی موتورهای جستجو به عنوان یک استراتژی بازاریابی موثر و گسترش صنعت به رسمیت شناخته شده است. اما اگر به دنبال درک کلی از مفهوم سئو سایت و اطلاعات بیشتر از جنبه‌های مختلف هستید، این مقاله یک راهنمای بسیار جامع است. با مطالعه کامل این راهنما، بیش از 80 درصد از مهمترین نکات برای بهینه سازی وب سایت خود را خواهد بود. 

موتور جستجو چیست؟

موتور جستجو یک ابزار آنلاین است که به مردم کمک می‌کند تا اطلاعات خود را در اینترنت پیدا کنند. به عنوان مثال، گوگل و بینگ یا ادک داک گو از این دسته هستند. با این حال گوگل اکنون با رقبای دیگر در سهم بازار تفاوت بزرگی دارد. مثلا در این مقاله جدید سرچ انجین ژورنال ادعا شده است که گوگل، پرجستجوترین کوئری در موتر جستجوی بینگ است.

سهم بازار موتورهای جستجو

موتورهای جستجو عملکرد مختلفی در رتبه بندی وب سایت‌ها در هنگام جستجو برای کلمات کلیدی مختلف دارند. این تفاوت نتیجه هوش مصنوعی مورد استفاده در هر کدام است. اما به دلیل گسترش هر روزه سهم گوگل بر سهم بازار، سئو سایت بیشتر بر Google تمرکز کرده است. دلیل برتری موتور جستجو گوگل این است که Google نتایج بهتری را در هنگام جستجو برای کاربران نشان می‌دهد. علاوه بر آن، فرایند جستجو را در اینترنت برای کاربران تسهیل می‌کند.

سئو چیست به زبان ساده

موتور جستجو چگونه کار می‌کند؟

موتورهای جستجو مانند Google و Bing از روبات‌ها برای بررسی صفحات مختلف در وب سایت استفاده می‌کنند. این روبات‌ها در واقع برنامه‌های کامپیوتری هستند که از سایت به سایت دیگر می‌روند و اطلاعات مربوط به صفحات مختلف را جمع آوری می‌کنند. در نهایت، این اطلاعات در یک پایگاه داده یا شاخص عظیم ذکر شده است. 

در مرحله بعدی، صفحات لیست لیست تجزیه و تحلیل می‌شوند. این تجزیه و تحلیل می‌تواند بالغ بر صدها فاکتور باشد. نتیجه این فرایند تعیین رتبه صفحات مختلف از سایت‌های مختلف برای یک کلمه کلیدی است. 

ربات گوگل یا خزنده های وب چگونه بین صفحات وب حرکت می‌کند؟

ربات گوگل یا Google Spider با حرکت بین صفحات مختلف برای فهرست صفحات یا ایندکس کردن آن‌ها تلاش می‌کند. این ربات در واقع یک برنامه کامپیوتری است که صفحات مختلف را بازدیدها و ارزیابی می‌کند. سایر موتورهای جستجو نیز از همان روش استفاده می‌کنند. 

به طور کلی، عملکرد موتورهای جستجو شامل چهار مرحله است‌: 

  • Creawling‌‌: مشاهده و بررسی وب سایت‌های صفحاتی که نامیده می‌شوند یا خزنده می‌شوند.
  • گوش دادن نمایه سازی ‌‌: فهرست صفحات مشاهده شده
  • رتبه بندی صفحات رتبه بندی ‌‌: رتبه بندی نتایج بر اساس کاربر وارد شده توسط کاربر
  • نمایش نتایج به کاربر

الگوریتم‌های موتورهای جستجو برای نمایش صفحات معتبر و مرتبط طراحی شده‌اند. در هنگام جستجوی یک کلمه کلیدی باید شاخص‌های خاصی را رعایت کرد. به همین دلیل موتورهای جستجو برای ارائه تجربه گشت زنی کارآمد و دلپذیر در فضای وب طراحی شده‌اند. سئو سایت و بهینه سازی محتوای صفحات می‌تواند به شما در حضور در نتایج جستجو کمک کند. 

به عنوان مثال، کیفیت محتوا و تحقیق در مورد کلمات کلیدی عامل‌های اصلی در بهینه سازی محتوا هستند. سرعت بارگذاری سایت و سازگاری با گوشی همراه با موبایل از سایر عوامل مهم برای دیده شدن سایت‌هاست. در وب سایت سئواینجا، ما برخی از این عوامل مهم را در رتبه بندی بررسی خواهیم کرد. سئواینجا از مطرح‌ترین شرکت های سئو سایت در تهران است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد