سئو سایت چگونه کار می‌کند؟ مفهوم بهینه سازی موتور جستجو

در شرحی ساده، با توجه به اصول سئو سایت و سرمایه گذاری در سئو وب سایت، شما در حال تلاش برای درک موتورهای جستجو هستید. هدف آن‌ها ارائه محتوای شما به عنوان بهترین نتیجه برای موضوع مورد علاقه کاربر است. دلیل این امر این است که تمام موتورهای جستجو هدف مشابهی دارند‌‌: بهترین و مرتبط ترین نتایج را به کاربران خود نشان دهند. 

اگر می‌خواهید ترافیک ارگانیک بیشتری را در صفحات وب سایت خود ایجاد کنید، باید از الگوریتم‌های رتبه بندی در موتور جستجوی گوگل مطلع شوید. اگر می‌خواهید بیشتر بازدید‌های ویدئویی بیشتری برای کانال ویدئویی یوتیوب خود داشته باشید، باید بر روی محتوای ویدیویی تمرکز کنید. همچنین لازم است تا الگوریتم‌های رتبه بندی را در YouTube را درک کنید. از آنجا که هر موتور جستجو دارای یک الگوریتم رتبه بندی متفاوت است، پوشش همه آنها در این مقاله غیرممکن است. بنابراین، همانطور که قبلا گفته شد، ما تنها عوامل رتبه بندی را در گوگل بررسی خواهیم کرد.

اهمیت و مزایای سئو سایت

سئو سایت یکی از بخش‌های مهم در دنیای دیجیتال بازاریابی است. هر روز، مردم بیش از میلیاردها کلمه کلیدی را در موتورهای جستجو وارد می‌کنند تا پاسخ ها، اطلاعات محصول، خدمات و موارد دیگر را پیدا کنند. امروزه، مشاهده بهتر محتوا در فضای دیجیتال و رتبه بالاتر در نتایج گوگل، تاثیر قابل توجهی بر جذب مشتریان بالقوه و افزایش گردش مالی کسب و کار دارد، زیرا اکثر مردم تمایل دارند روی چند نتیجه اول در صفحه نتایج جستجوی گوگل را کلیک کنند. 

بهینه سازی موتور جستجو و کسب رتبه در SERP یک بازی تنها با یک برنده است. سه نتیجه برتر بیش از 60 درصد بازدیدکنندگان را جذب می‌کنند و با رفتن به رتبه 9، نرخ کلیک به 3 درصد کاهش می‌یابد. 

با بررسی نرخ کلیک برای موقعیت‌های مختلف در صفحه نتایج Google، به نظر می‌رسد که رتبه‌های 1 تا 3 با سایر رتبه‌های دیگر تفاوت زیادی دارند. از سوی دیگر، مطالعات مختلف نشان داده‌اند که رتبه بالاتر در گوگل اعتبار بیشتری را برای کاربران نشان می‌دهد. موتورهای جستجو برای بسیاری از مارک‌ها و کسب و کارها منبع اصلی جذب ترافیک و تکمیل سایر کانال‌های بازاریابی هستند. 

تفاوت سئو سایت و تبلیغات در گوگل

شما می‌توانید لینک سایت خود را در صفحات جستجوی گوگل در صفحات جستجوی گوگل نمایش دهید و مبلغ مشخصی را به Google در هر کلیک پرداخت کنید. با صعود تعداد کلیک‌ها و اعتبار خود را پایان دهید این روند متوقف خواهد شد. همانطور که تعداد افرادی که قصد دارند لینک‌های سایت خود را برای یک کلمه یکسان نشان می‌دهند، قیمت آن را افزایش می‌دهد که قیمت آن قیمت پرداخت شما را به گوگل افزایش می‌دهد. در واقع، هزینه هر کلیک در مزایده‌ها مشخص شده است. 

به طور کلی، مقایسه سئو سایت و تبلیغات در گوگل، شما می‌توانید مزایای زیر را برای سئو سایت نامگذاری کنید‌‌. ترافیک در سئو سایت رایگان است‌. سرمایه گذاری در سئو سایت و رتبه شما، شما نیازی به پرداخت گوگل برای هر کلیک. در واقع، موقعیت شما به تعداد کلیک‌ها و بازدیدکنندگان وابسته نیست. 

اهمیت فعالیت های سئو سایت

ترافیک ناشی از سئو سایت مداوم است‌‌

بر خلاف تبلیغات در گوگل، ترافیک از سئو سایت مداوم و یکنواخت است. در تبلیغات کلیکی با تکمیل اعتبار خود، سایت شما از صفحه نتایج گوگل خواهد بود. با سرمایه گذاری در سئو سایت و موقعیت ترافیک شما، آن را مداوم خواهد بود، و اگر شما متوقف سرمایه گذاری در سئو سایت، سایت شما تغییر ناگهانی نخواهد بود. 

 ایجاد ترافیک مداوم در سایر روش‌های بازاریابی دیجیتال، مانند بازاریابی بازاریابی و شبکه‌های اجتماعی، هیچ وجود ندارد. به عنوان مثال، در یک کمپین تبلیغاتی تبلیغاتی، جهش در ترافیک وب سایت ایجاد می‌شود که در نهایت پس از کمپین تبلیغاتی مربوطه ناپدید می‌شود. 

 بسیاری از کاربران بر روی لینک‌های تبلیغاتی کلیک کنند

لینک‌های تبلیغاتی در صفحه نتایج جستجوی گوگل، با علامت AD، به معنای تبلیغات. تحقیقات نشان داده است که بسیاری از کاربران نمی‌خواهند با کلیک بر روی لینک‌های تبلیغاتی و نادیده گرفتن لینک‌های تبلیغاتی به نتایج بعدی. 

عوامل کلیدی در سئو سایت

برای درک بهتر مفهوم سئو سایت و بهینه سازی سایت، شما می‌توانید با چند نکته آشنا شوید. دانستن این اصطلاحات در عمل مهم نیست، اما دانستن معنای و مفهوم این عبارات، قابل چشم پوشی نیست. 

بهینه سازی خزنده های موتور جستجو

سئو سایت off-page و ON PAGE

سئو سایت داخلی همه مواردی است که شما در سایت انجام می‌دهید، مانند تولید محتوای مفید، افزایش سرعت سایت، طراحی ساختار اطلاعات مناسب، لینک‌های داخلی و بهبود کاربر تجربه. در مقابل سئو سایت- خارجی، لینک‌های دیگر وب سایت‌ها برای نمایش اعتبار و ارزش وب سایت برای موتورهای جستجو وجود دارد. 

 تفاوت بین این دو دامنه این است که در سئو سایت خود، شما در سایت خود کار می‌کنید، اما در سئو سایت خاموش، شما تنها یک هدف دارید و تعداد و کیفیت لینک‌های ارجاع را به سایت خود از سایت‌های دیگر افزایش دهید. 

 کلاه سفید سئو سایت و کلاه سیاه کلاه 

ریشه‌های این دو کلمه از فیلم‌های غربی گرفته شده است‌‌: مردم خوب و افراد بد. کلاه سفید سئو سایت به روش‌های سئو سایت اشاره دارد و با خطوط راهنمای گوگل برای وب سایت‌ها سازگار است. از سوی دیگر، کلاه سیاه به روش‌های غیرقانونی سئو سایت اشاره دارد، اگر چه در کوتاه مدت ممکن است به شما در رتبه بندی کمک کند، اما در بلند مدت منجر به مجازات سایت می‌شود، رتبه ناگهانی را کاهش می‌دهد یا حتی تمام صفحات سایت خود را حذف می‌کند از نتایج گوگل. تبدیل شد

بهینه سازی سایت برای گوگل

گوگل از بیش از 200 فاکتور برای رتبه بندی وب سایت‌ها استفاده می‌کند و بسیاری از این عوامل مشخص نیستند. بهبود سایت SUI دارای جنبه‌های مختلفی است که هر کدام از آنها اهمیت خاصی دارند. در شکل زیر، شما نیاز به سئو سایت را از لحاظ درجه مشاهده خواهید کرد‌‌. ساختار هرمی نیازهای سئو سایت نشان دهنده اهمیت مسائل لازم برای بهینه سازی شماست

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مفهوم بهینه سازی سایت می توانید به بلاگ داخلی شرکت سئو سایت سئواینجا مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد