راهنمای کامل سئو سایت در 4 - 5 دقیقه

عوامل سئو سایت که می‌توانند مانع موفقیت استراتژی سئو سایت شما شوند را کشف کنید. سئو سایت یکی از ترندهای روز مارکتینگ در جهان است. اما سئو چیست و چه جنبه‌هایی دارد؟ هزینه و قیمت سئو سایت به چه صورت است و آیا پرداخت آن برای کسب و کارهای کوچک هم منطقی است؟ در این مقاله به این موضوعات و به خصوص ارزش قیمت و هزینه سئو اشاره خواهیم کرد. البته این مطلب را می‌توانید به نوعی، یک آموزش خصوصی سئو نیز به حساب آورید!

بالا بردن رتبه سئو سایت

تاریخچه سئو چیست

همان طور که می‌دانید وب حاوی مقدار عظیمی از اطلاعات مختلف بوده و یافتن اطلاعات مورد نیاز در آن بدون کمک گرفتن از موتورهای جستجویی مانند گوگل تا به چه حد دشوار است. حتی بسیاری از کاربران به جای وارد کردن آدرس اینترنتی سایت مقصد به سادگی نام سایت مطلوبشان را اصطلاحاً گوگل می‌کنند.

کاربران ایرانی با قطعی اینترنت خارجی در آبان 98 به خوبی با ضرورت وجود یک موتور جستجوی قدرتمند آشنا شدند. در آن روزها اگر آدرس سایت مقصد خود را نمی‌دانستید دسترسی به آن برای شما به شدت دشوار و حتی غیرممکن می‌شد. از سوی دیگر دایرکتوری‌های ایرانی لینک مانند صفحه‌ی پیوندها دارای رابط کاربرپسندی نبوده و بسیاری نیز امکان درج مشخصات سایت خود در این صفحه را نداشتند.

معنی سئو چیست

سئو سایت یک نام جامع برای ترکیب سئو سایت تکنیکال و محتوا است. این موضوعات حول بهینه سازی صفحات جداگانه درون وب سایت می‌چرخد. به شکل کلی سئو سایت داخلی شامل بهینه‌سازی محتوا، متاتگ‌ها، متا عناوین، لینک‌ها و انکر متن و بسیاری موارد دیگر است.

شما باید در مورد نحوه عملکرد همه این عناصر با یکدیگر استراتژی مشخصی داشته باشید. همچنین باید مطمئن شوید که آنها هم برای کاربران و هم موتورهای جستجو به خوبی کار می‌کنند. مثلا در بسیاری از سایت‌ها نشان دادن تخصص، اعتبار و قابلیت اعتماد (یا EAT)، بهینه سازی برچسب‌های عنوان خود و نوشتن کپی خوب همه از عناصر سئو سایت خوب در صفحه هستند.

مشاهده رتبه سئو سایت

مهمترین خدمات سئو سایت چیستند

انواع خدمات سئو سایت که شرکت‌ها به صاحبان سایت عرضه می‌کنند را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد. این دسته شامل سئو داخلی، تکنیکال و خارجی می‌شود. خدمات سئو داخلی -که سئو تکنیکال را هم می‌توان به نوعی زیر مجموعه‌ی آن در نظر گرفت- ناظر بر کیفیت عملکرد و محتوای سایت شما است. موتورهای جستجو برای این کار از معیارها الگوریتم‌های خاصی پیروی می‌کنند تا بتوانند این محتواها را بررسی کنند.

اصطلاح سئو کردن محتوا نیز دال بر همین موضوع می‌باشد. همچنین سرعت لود شدن سایت و لینک‌های داخلی که با کاربر اجازه می‌دهند تا کاربر به سهولت داخل وب‌سایت حرکت کنند هم قسمت مهمی از این امر است. اگر می‌خواهید به شکل اجمالی از وضعیت فنی سایت خود مطلع شود می‌توانید از وب‌سایت جی‌تی‌متریکس کمک بگیرید.

سئو خارجی چیست

در سوی دیگر در باب سئوی خارجی، می‌توان گفت هدف موتورهای جستجو از معین کردن این معیارها، کمک گرفتن از رفتار کاربران برای فهم کیفیت محتوا توسط ماشین و سرازیر کردن اعتبار از سایت‌های ضعیف‌تر به سایت‌های باکیفیت‌تر است. یعنی ماشین علاقه‌مند است بداند در اینترنت چقدر درباره‌ی سایت شما صحبت می‌شود و مورد ارجاع دیگر کاربران قرار می‌گیرد.

سئو داخلی چیست؟

باید گفت که عناصر زیادی در وب سایت شخصی شما می‌تواند به کسب رتبه و ترافیک مورد نظرتان کمک کند. اما آیا آنها را بهینه هم می‌کنید؟ سئو داخلی به عمل بهینه سازی صفحات وب برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو در وب سایت و کسب ترافیک ارگانیک اشاره دارد.

سئوی داخلی علاوه بر انتشار محتوای مرتبط و با کیفیت، شامل بهینه سازی عناوین، برچسب‌های HTML (عنوان، متا و سرصفحه) و تصاویر است. همچنین به این معنی است که اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما دارای تخصص، اعتبار و قابلیت اطمینان بالایی است.

رتبه سئو سایت

چرا سئو داخلی اهمیت دارد؟

حال شاید بپرسید که سئو سایت داخلی چگونه می‌تواند به شما در رسیدن به تارگت‌های KPI کمک کند؟ سئوی داخلی اهمیت زیادی دارد زیرا به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا وب سایت شما و محتوای آن را بفهمند، و همچنین تشخیص دهند که آیا آن مربوط به جستجوی جستجوگر است یا خیر.

در واقع سئوی داخلی بخشی اساسی از تسک‌های روزانه سئوی داخلی شما است. آنها عواملی هستند که می‌توانند موفقیت یا شکست استراتژی سئو سایت شما را تعیین کنند. سئوی داخلی شیوه بهینه سازی عناصر در صفحات وب برای موتور جستجو است. با این حال این موضوع می‌تواند پیچیده تر از آنی باشد که فکر می‌کنید.

سئو داخلی از ابتدای شکل‌گیری موتورهای جستجو بسیار تغییر کرده است. با این حال هنوز برخی از اصول اولیه ثابت هستند. داشتن اعتبار در سئوی داخلی و حفظ تکنیک‌های جدید برای حفظ مزیت رقابتی بسیار ارزشمند است.

عوامل مهمی که می‌تواند بر تلاش‌های شما در صفحه موجود در این راهنما تأثیر بگذارد عبارتند از:

  • چگونه می‌توان توضیحات متا خوبی ایجاد کرد؟ چند کلمه باید شامل چه نوع کلمات کلیدی بوده چگونه باید به صفحه شما مربوط شود.
  • نحوه استفاده از تگ‌های عنوان یا هدینگ چیست؟ چگونه باید در متن گنجانده شوند؟ با چه ترتیبی و با چه شکلی؟
  • نحوه درست نوشتن محتوا برای سئو سایت: چگونه محتوای خود را بر اساس کلمات کلیدی سئو کرده و بسازید؟ چگونه داده‌های ساختار یافته در صفحات خود ایجاد کنید؟ نحوه ویرایش و بازنویسی محتوا هم دارای اهمیت زیادی است؟
  • چگونه می‌توان ممیزی محتوا را در صفحات، قبل از انتشار محتوای سایت انجام داد تا مشخص شود کدام صفحات باید بهینه شوند؟

چرا سئو داخلی اهمیت دارد؟

متخصص سئو کیست

متخصصان سئو هوشمند می‌دانند بهینه سازی روی صفحه یک فرایند پیوسته است. این یکی از اساسی ترین بخش‌های اطمینان از وجود محتوای شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو است. سئوی داخلی با یک صفحه کامل تمام نمی‌شود. شما باید دائماً محتوای خود را مرور و ویرایش کنید تا مطمئن شوید که خوب، مرتبط و به روز است.

با پیشرفت گوگل، درک آنچه کاربران در جستجوی آن هستند و چگونه نیازهای آنها را باید برآورده کرد، پیشرفت کرده و بهتر می‌شود. این بدان معناست که شما باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما برای غلبه بر رقابت تا حد مطلوبی است. 

من این راهنمای کامل را برای شما از متن اصلی ترجمه کردم تا به شما در به روزرسانی دانش سئو سایت داخلی کمک کرده و شما را در جریان بهترین شیوه‌های فعلی برای بهینه سازی سیگنال‌های رتبه بندی در سایت قرار دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر به مطالب و مقالات سایت سئو اینجا مراجعه کنید. سئواینجا یک شرکت خدمات سئو سایت در شرق تهران است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد